Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Välkommen till min blogg!

Av Bianca - 12 juni 2013 20:26

Hej! Jag heter Bianca och är 15 år gammal. Jag älskar djur och vill att de ska ha det bra. Jag tycker även om musik och att hänga med mina vänner.

Jag är vegetarian och vill gärna bli vegan i framtiden. Jag vill otroligt gärna bli veterinär.

   Jag har två hundar, Kita och Karin. Karin är snart 8 år gammal och hon har bott hos oss rätt länge. Kita adopterade jag ifrån spanien hösten 2012. Jag älskar dem. (Jag älskar alla mina djur!)

Jag har tre kaniner som sitter tillsammans. Och nej, jag har inte proppat in dem i en liten bur. ;)

De sitter i ett rum brevid mitt. Rummet är i och för sig inte så stort, men det är betydligt större än en bur. De heter Willie (kastrerad hane), Emelie och Saga. Egentligen hade jag två kaniner, Willie och Freja, men  Freja dog, och jag tyckte det var orättvist att han nu var själv, så jag skaffade mig två till.

Två katter finns det också i mitt hus, Summer och Simba. Det är båda tjejer.

Sen har jag en ko, tre får, 9 höns och en tupp + tio kycklingar. Min syster har också några kaniner och en hund som heter Alva. Hon kommer också ifrån spanien.


För övrigt anser jag att alla har rätt till en åsikt, även djur. Homosexuell, transsexuell, muslim, jude, vad man än är, ska man bli accepterad och få göra precis som man vill, så länge det inte skapar onödigt lidande. Varken för människor eller djur. :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bianca - 14 juni 2013 16:56

När min syster var i spanien och jobbade som volontär på ett hundhärbärge, träffade hon en väldigt snäll hund som hon betsämde sig för att adoptera. Inte långt efter träffade hon en annan hund, lilla Kita. Hon var en liten hund med långa ben som levd...

Av Bianca - 14 juni 2013 16:28

Idag hade jag alltså skolavslutning. Jag sjöng tillsammans med två kompisar. Efteråt sa min kompis att jag knappt hördes, fast det kanske var lika bra så. ;)    Jag fick även mitt terminsbetyg idag och det såg rätt bra ut. Jag fick 3 A:n, 2 B:n, 7 ...

Av Bianca - 12 juni 2013 22:13

På fredag har jag skolavslutning. Det känns spännande för att nästa år går jag redan i 9:an! Fast det är inte därför jag är nervös, jag ska nämligen sjunga i kyrkan tillsammans med två kompisar. Jag vet inte hur det ser ut på andra skolor men här går...

Presentation


Hej, jag heter Bianca och är 15 år. Mitt största intresse är djur. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards